perjantai 1. maaliskuuta 2013

KOULUTUSTA OPISKELIJOILLE

Opetus- ja kasvatusalan asiantuntijatyö
Koulutus on tarkoitettu Asiantuntijuus, koulutus ja työelämä (2230303) sekä  Työssä oppiminen ja henkilöstötyö (2230213) opintojaksojen opiskelijoille.


Ohjelma ja ennakkotehtävät

Pajat toteutetaan samansisältöisinä tiistaina 19.3 ja torstaina 21.3.2013


Työyhteisön kehittäminen  PAJA TÄYNNÄ TIISTAIN OSALTA. TORSTAIN PAJAAN MAHTUU VIELÄ.

(Arttu Puhakka)
Tiistai 19.3 klo 12.15 - 13.30 AG 100 tai torstai 21.3 klo 9.15 - 10.30 F 100
  • työyhteisön hyvinvointi kehittämisen kohteena 
  • kompetenssit ja asiakkaiden odotukset
Ennakkotehtävä: Kuvittele tilanne, että toimit henkilöstösuunnittelijana yrityksessä. Miten perustelet työnantajallesi, että työyhteisön hyvinvoinnin kehittäminen on tärkeää?


Työ projektissa - byrokratiaa vai luovuutta? TORSTAIN PAJA TÄYSI. TIISTAIN PAJASSA VIELÄ VAPAITA PAIKKOJA.

(Leila Peiponen ja Heli Kaarniemi)
Tiistai 19.3 klo 12.15 - 13.30 AG 108 tai torstai 21.3 klo 9.15 - 10.30 N 101
  • Mitä projektityön arki on?
  • Mitä osaamista projektityössä tarvitaan?
  • Miten projektitöihin päätyy? 
Ennakkotehtävä: Pohdi, millaisesta teemasta haluaisit itse tehdä projektin?


Koulutussuunnittelun työpaja 

(Liisi Juvonen)
Tiistai 19.3. klo 13.45 - 15.00 AG 108 tai torstai 21.3 klo 10.45 - 12.00 F 100
Työpajassa tutustutaan kokemuksellisen oppimisen avulla mitä koulutussuunnittelu käytännössä tekijältään edellyttää.

Ennakkotehtävä:
 

  •     ideoi koulutuksen aihe 
  •     suunnittele ideastasi 1-2 päivän koulutus
Suunnitelmassa on hyvä olla 
  •     koulutuspäivän nimi ja kenelle koulutus on suunnattu
  •     koulutuspäivän tavoitteet (1-2)
  •     koulutuspäivän sisällöt (huomioi ajat, luento on 45 min.)
  •     oppimistavoite (mitä osallistujat oppivat)

Aikuisopiskelijan kohtaaminen - aikuinen asiakkaana ohjaus- ja neuvontatilanteessa  TIISTAIN PAJA TÄYNNÄ, TORSTAILLE MAHTUU!!

(Sari Hakkarainen)
Tiistai 19.3. klo 13.45 - 15.00 N 105 tai torstai 21.3 klo 10.45 - 12.00 N 101
Työpajassa tutustutaan muutaman käytännön esimerkkitapauksen avulla erilaisiin aikuisopiskelijan ohjaus- ja neuvontatilanteisiin, ohjaukseen ja neuvontaan vaikuttaviin tekijöihin sekä ohjaajalta odotettavaan taitoon ja osaamiseen.

Ennakkotehtävä: Pohdi, millaisia opiskelua edistäviä sekä vastavuoroisesti hidastavia/estäviä tekijöitä aikuisella voi mielestäsi olla?


Ilmoittaudu pajoihin täältä Tarkasta ennen ilmoittautumista, onko pajassa vielä tilaa. Pajojen täyttyminen ilmoitetaan tällä sivulla.
 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti